![]() |
Noggrannt arbete. |
![]() |
En bild ska man också göra. |
![]() |
Färglägga noggrannt. |
![]() |
Så här fint blir det. |
![]() |
När man är färdig med dagens uppgift får man läsa.. |
![]() |
..eller jobba i Planetenhäftet. |
På matten jobbade vi med fyrfältare. Hur kan man rita en bild till en mattesaga och hur skriver man egentligen det på "mattespråket"?
![]() |
Sammarbete |
![]() |
När vi sammarbetar kan vi lära oss av varandra. |
![]() |
Hur tänker du? |
![]() |
När man skriver tillsammans så är det lättare att komma på hur meningen ska se ut. |
![]() |
Stor bokstav först.. |
![]() |
..mellanrum mellan orden,, |
![]() |
..och punkt på slutet. |
![]() |
Ser det rätt ut? |
![]() |
Genom att lyssna på texten via talsyntesen i programmet så får man direkt respons på det man skrivit. |
![]() |
Barnen fick välja om de ville skriva om huggormen eller snoken. |
![]() |
Mycket fakta fick de med i sina texter. |
På fredagar får man ha det extra roligt och vi har verkligen haft en toppendag i klassrummet.
![]() |
Dagen avslutade med "Just dance".. |
![]() |
..och "What does the fox say?" |
![]() |
Ett bra slut på veckan. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar